Onze Aanpak

Geen enkel traject is bij ons hetzelfde

Onze aanpak is te omschrijven zoals hier onder. Daarbij laten wij ons niet ontmoedigen als er een keer iets niet lukt. Wij blijven in contact en zorgen dat we de juiste oplossing vinden wanneer blijkt dat datgene waar we mee bezig zijn niet werkt.

We nemen de tijd om naar u te luisteren en om op deze manier een traject in elkaar te zetten waar iedereen achter kan staan om zo de problematiek die op het moment van starten speelt op een zo goed mogelijke manier op te lossen.

Oplossingsgericht

Kortdurende, individuele
interventie

Evidence based

Lange adem

Duidelijke afspraken

Ook buiten de kaders

Ouders terug in regie

Kind(eren) terug in ontwikkeling

Veerkracht hele gezin herstellen

Contact opnemen

Oplossingen hoeven niet altijd veel tijd te kosten. Soms kan een goed gesprek al voldoende hulp bieden om weer mogelijkheden te zien. Wij staan altijd open voor een geheel vrijblijvend en vertrouwelijk gesprek om te beoordelen wat wij in uw specifieke situatie kunnen betekenen. 

Onze aanpak

Ieder kind verdient kansen en mogelijkheden om te leren en te ontwikkelen. Het is nooit te laat om samen met het kind deze kansen en mogelijkheden te vinden.
Er zijn altijd kansen en mogelijkheden. Wij vinden en benutten kansen en mogelijkheden.

Kennis in kracht staat voor:

Deskundigheid en ervaring

Verantwoordelijkheid en verbinding

Evidence based methodieken

Pedagogisch sterk onderbouwd

De benoemde kernwaarden binnen Kennis in Kracht zijn gekozen vanuit de praktijkervaring uit het verleden die toegepast wordt in de praktijk. Dit zoals wij zien dat jongeren die in eerste instantie stilstaan weer in beweging komen.

Door altijd deze pijlers in ons achterhoofd te houden kunnen we altijd onderbouwen en verantwoorden waarom wij specifieke keuzes maken. Deze keuzes worden altijd gemaakt vanuit verbinding met de jongere en zijn of haar wettelijke vertegenwoordiger.

De pedagogische- en onderwijskundige onderlegger die wij gebruiken is altijd de visie die Célestin Freinet voor zich had. De activiteiten die uitgevoerd worden moeten zinvol zijn. De context moet zinvol zijn en er moet een gedeelde verantwoordelijkheid zijn voor elkaar en de materialen waarmee gewerkt wordt.

“Een persoonlijke, deskundige aanpak en het vermogen om aan te sluiten daar waar het kind op dit moment is, en van daar uit te kijken naar stapjes vooruit/mogelijkheden.”

– Ronald, Coordinator

“Izaac heeft een open uitnodigende houding , doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg, en weet zo op een fijne manier vlot contact te krijgen met de jongere.”

– Joris, Jeugconsulent

“Prettige partij om mee samen te werken, daar waar we als school tegen grenzen van onze mogelijkheden aan lopen, rekening houdend met de kaders van onderwijs.”

– Jan-Willem, Teamleider onderwijs

Item toegevoegd aan winkelwagen.
0 items - 0.00